Nu landar Halvtidsresultatet i din brevlåda!

Med två år kvar till nästa val kan man säga att vi kommit till just det – halvtid. Därför kände vi Lidingömoderater att det var dags för en liten redovisning för alla Lidingöbor.
I en broschyr som du snart har i din brevlåda kan du läsa om vårt ”halvtidsresultat”.
Här redovisar vi område för område det vi gemensamt har arbetat fram. Det handlar bl a om förbättringar inom skolan, vårt arbete med att förebygga våld, skadegörelser och inbrott, nya idrottsanläggningar som byggs, vårt fokus att skapa trevliga miljöer på ön och byggandet av nya Lidingöbron. Bland annat. Trevlig läsning!

Lidingöborna gav moderaterna förtroendet att leda stadshusets politiska majoritet vid valet 2018. Med denna broschyr återkommer vi nu med en kort rapport över vad som har hänt och hur planerna ser ut framöver.

Lidingömoderaterna fokuserar alltid på ordning och reda. Vi har kontroll på stadens ekonomi. Den nya varsamma byggpolitiken börjar märkas och där vi exploaterar är vi noga med gestaltningen, som nu senast kring Högsätra och ”Hälsans hus”. Vi fortsätter att värna Lidingös unika miljöer och vet att Lidingöborna uppskattar bevarandet av naturområden och skogar.

Som många andra, jobbar flera av oss hemifrån och våra möten hålls
digitalt. Vi håller i och håller ut och ser fram emot när vi moderater kan
träffa dig i Lidingö centrum och prata politik!

Under tiden arbetar vi för att Lidingö ska vara Sveriges mest välskötta kommun, en trygg och trivsam plats för alla Lidingöbor.

dela på

nyheter