Kampanj för ökad trygghet och säkerhet

Söndagen 25 april kampanjade Lidingömoderaterna för ökad trygghet och säkerhet på Lidingö. Frågan väcker ett starkt engagemang inom Lidingömoderaterna och 26 personer var ute och spred budskapet om vikten av ett tryggt och säkert Lidingö. Tillsammans delade vi ut drygt 3.000 flygblad.

Lidingömoderaterna vill att Lidingö ska vara en trygg plats att bo på och en plats där kommunen aktivt förebygger överfall, skadegörelse, inbrott och annat som kan påverka friheten att under säkra förhållanden vistas var man vill, när man vill.
Zina Finjan är ledamot i Lidingömoderaternas föreningsstyrelse och talesperson för trygghetsfrågor. I samband med kampanjen skrev hon en insändare i Lidingö Nyheter ang en rad uppmärksammade fall av våld i nära relationer. Läs hela Zinas insändare på Lidingö Nyheters hemsida.

Nollvision för våld i hemmet – Lidingö Nyheter (lidingonyheter.se)

Därför driver Lidingömoderaterna på för installerandet av fler trygghetskameror, och har bidragit till nolltolerans mot klotter och skadegörelse och att kommunen har ett eget trygghetsnummer och egna väktare. Lidingömoderaterna vill också att polisen etablerar en fast närvaro med en lokal polisstation på ön.

dela på

nyheter