Christer Mohlin, ny ordförande Lidingömoderaterna

Efter 58 år som nöjd Lidingöbo kan jag inte bli säkrare på vilken fantastiskt bra plats vi bor på. Senast kryddat med skidåkning runt Stockby, Elfvik och golfbanan. Snart med båten i vattnet och med skärgården för avkoppling.

Med Lidingö som bas har jag arbetat med verksamhetsutveckling och förändringsledning både inom näringsliv och offentlig sektor. Men hela tiden med ett aktivt engagemang för vårt lokalsamhälle, främst kring förskola/skola, men de senaste tio åren även inom lokalpolitiken.

Jag engagerade mig i Lidingömoderaterna för att hjälpa till med att utforma framtidens lokalpolitik. Vi måste komma ännu närmre Lidingöborna genom fortsatt dialog och örat mot marken. Jag kommer också att vässa vår lokala miljöpolitik.

Vår nya föreningsstyrelse arbetar för valvinst i september 2022, med så mycket moderat politik som möjligt på Lidingö. För detta måste våra medlemmar engageras och vi kommer att arbeta som ett gemensamt team. Och vi skall ha det trevligt tillsammans på vägen! Vi skall omedelbart erbjuda medlemmarna ökat deltagande kring både politikutveckling och det kommer att bli mer kommunikation.

Eftersom jag själv blev så oerhört väl mottagen och introducerad i partiföreningen, så kan jag rekommendera fler Lidingöbor att ta steget och följa efter. Alla goda krafter behövs för att framtidssäkra vår fantastiska plats! Varmt välkomna till Lidingömoderaterna!

dela på

nyheter